DESTINIFORMA

Author: Iulian /


Moto: „Fa-ma sa ma simt curat,
fa-ma sa ma simt mai tare
Da-mi dreptate, da-mi un brat
Da-mi putina indurare…”


SA N-AI INCREDRE IN APA
In patimile mele, te-am ratacit
Te caut la rascrucea dintre secunda si infinit
Blestem amurgul rece si valul de rugina
E-apusul meu, apusul de lumina.
Doar apele-mi mai sunt aproape
Dar… si asa cand eu sunt, totusi, ape…
Plecatu-mi val catre piciorul tau il duc
Iar tu eshti cald, de el te-apuc.
Te stiu de mult, de la botez
Eu te-am spalat atunci, acum nu te patez
Tot eu ti-am stat in palme cand ai plans
Tot eu lumina, val, apus.
Ma mir ca-s pribegit de-un nor
Sunt ploaia ta, te spal, nu mi-e usor.
Cand crezi ca florile incep sa moara
Sa-mi spui si vezi sa nu le doara.
Si nu te mint dar gandul meu ma duce
La mangaieri, un gand prea dulce
Mereu te spal, te-ating, te simt de sus
Tot eu lumina, val, apus….
Iulian ILIE

POEM PENTRU
Precum am spus mereu de mine
Nu cred o sa scriu prea mult
Nu vreau nici lacrimi nici suspine
Nu sunt nici erudit nici cult
Nu am nici aripi si nici nu-mi vine
Sa-mi creasca aripi din pamant.
Precum am spus mereu de tine
Ma leg fara sa stiu ce stiu
Ma leg rugandu-ma pe vine
Ma duci tu iarsi in pustiu
Si cand revin din nou spre tine
Din nou nu vreau din nou nu stiu.
Precum am spus mereu de noi
Daca exista noi, sunt fericit
Daca ma crezi ca vin dintr-un noroi
De care nu m-am dezlipit
Iar de sperantele-n suvoi
Ne-au dus, ne-au amagit
Termin aceasta poezie, tot cu noi.

INGER
Chircit intr-un cotlon de suflet
Un inger plange
Din aripa lui rupta, curge sange
Din glasul lui inalt un cantec.
In timp ce ma veghea inaripatul adormi
Iar Dumnezeu urland
Cu timpul lui etern spre cer srigand
In mine-l pribegi.
O candela deasupra palpaie-n delir
Durerea se rasfrange
Tot chinuit de moarte si de sange
Ingerul meu se stinge ani in sir.
Ma copleseste tusea, de nervi cu lacrimi grele
Ce pot sa-i fac si eu sunt efemer
Sa-i construiesc o aripa de fier
Altminteri il voi ingropa in stele.
Iar grija lui o voi pastra in gand
Ca, cine shtie, ma las in mana altui zeu
Chiar insusi Dumnezeu
Ma poate stapani spunand:
Asha se-ntampla, Eu sunt Eu
Iar tu o lacrima cazand.

CE M-AS FACE
Eu ce m-as face daca n-as fi om,
Ce-as intelege daca nu mai dorm,
Ce-as face fara lacrimi fara dor,
Ce-as intelege daca n-am sa mor?
Eu ce m-as face daca nu te-ating,
Ce-as intelege daca iernile nu ning,
Ce fac cu mana, gura, gand si trup,
Ce-as intelege dac’-as fi pamant?
Eu ce m-as face daca ma respingi
Ce-as intelege daca nu ma-nvingi
Ce fac cu dragostea daca tresare
Ce inteleg dintr-un apus de soare?


UN VIS
Au cazut toate aripile, ca frunze
Ofilite din copaci de toamna
Au cazut mii de stele lauze,
Peste buze
Calde si dulci de doamna.
Poezia a cazut si ea, nu mai curge
Si timpul, el cade mai greu
Din ochii tai o lacrima se scurge
Dulce
Din mine cad eu, iar eu nu mai sunt eu.
Nu mai visez decat ca sunt
In cadere libera dinspre cerurile-nchise
Catre nesatulul de morti, pamant.
Cu avant
Vorbele cad si ele din-darat impinse.
Mesajul meu se vrea o poezie fara sens
Care, dupa tot ce-am spus mai sus
Se afla in cadere perpetua, in condens
Uitati va rog tot ce v-am spus.

0 comentarii: