Fetel

Author: Iulian /

Noi nu invingem niciodata, ne-am nascut cu sanse moarte, asta m-a invatat pe mine natura mea interioara. In coltul acesta ascuns, mic cat o pastila de antinevralgic in care strangem o sumedenie de nervi, dezamagiri si dureri framantate de manie, colt pe care noi l-am numit suflet se dezlantuie un razboi cu propriul eu. Ma inchid in camera si visez la ceea ce altii au si eu nu pot avea niciodata, la libertatea de a fi normal.
Priveam uneori de la balconul camerei mele inchiriate din Navodari. Intr-un morman de gunoi un caine isi cauta ceva de mancare. M-a cuprins de fiecare data un sentiment de mila, in inima mea se rasfrangea foamea acra, printre dintii sarmanului se intrezarea scrasnetul sangerand al lipsurilor. Un soi de sticla sparta ce-ti irita creierii. Si daca duc gunoiul si ma apropii de el ma musca. Pacat pentru ca i-as fi dat ceva mai bun de mancare, n-ar mai fi fost obligat sa traga dintr-o cioara moarta.
La noi in satul in care m-am nascut era un baiat caruia toti ii spuneam Fetel. Copilul asta fusese luat din orfelinat de o femeie ce mai tarziu se apucase de baut si care nu avusese grija de educatia lui mai deloc. Se auzea ca lipsurile l-au facut sa manance ciori moarte. Dumnezeule, ce ingrozitor, ce dezgustator! In schimb Fetel avea un dar innascut de a-i face pe ceilalti mai optimisti. Atunci cand mergea pe strada isi imagina ca merge calare pe o masina, imitand cu exactitate fiecare sunet al motorului, ambreajul, acceleratia, frana. Multora li se facea mila si-i mai dadeau cate-o paine, de pilda nea Nicoleto, un italian batran, afacerist de mahala care vindea suc la pahar in centrul Greciului meu natal:
- Stai ma asa sa-ti dau o paine!
- Arunc-o bre in remorca, se rastea Fetel!

2 comentarii:

levitand spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
levitand spunea...

"Ma inchid in camera si visez la ceea ce altii au si eu nu pot avea niciodata, la libertatea de a fi normal"...... o gandire foarte negativista....atata timp cat nu te consideri "normal" ( asa cum reiese de mai sus ) nimeni nu te va considera "normal"..... anormal este cel care ucide care distruge s.a.m.d. ..... tu poti fi un om deosebit, un om special .... drept dovada uite ce frumos scri ;) ....concluzie libertatea vine din interior...